Svaki nastavnik se posle časa posvećenog evoluciji živih bića može u nekom trenutku suočiti sa nezadovoljstvom ili sumnjom učenika ili njihovih roditeljima, koja ponekadmože biti žestoka ili čak neprijateljska. Međutim, ova tema je deo školskih programa kako u osnovnoj tako i u srednjoj školi. Na primer, u programu za prva četiri razreda (u Francuskoj) se o živom svetu kaže sledeće : "Jedinstvo živog sveta karakteriše nekoliko važnih zajedničkih karakteristika,a njegov diverzitet je ilustrovan evidentiranjem razlika koje vode do prvih približnih pojmova klasifikacije, vrsta i evolucije… ". Zato ovde i dajemo dokumenta koja mogu da pomognu nastavniku u argumentaciji kada se nađe u situaciji da se teorija evolucije osporava. Ipak, ovi pokreti protiv predavanja evolucije u školi su znatno izraženiji u SAD nego u Evropi. U ovom dosijeu ćete naći prevod na srpski jezik deklaracije o predavanju evolucije u školama koja je objavljena 21.juna 2006 godine od strane Academija, članica IAP (InterAcademy Panel, organizacija koja okuplja Akademije nauka celog sveta) kao i tekst čiji su autori Bruno Chanet (CNED, Vanves) i François Lusignan (École des sciences, Bergerac) a ima za cilj da pruži argumente koji :
1. pokazuju da je teorija evolucije naučna teorija ;
2. daju obajšnjenje šta se podrazumeva pod naučnom teorijom ;
3. pokazuju da stavovi protiv teorije evolucije nemaju naučne prirode.
Naučni argumenit koji objašnjavaju biološku evoluciju su vam na raspolaganju i nalaze se u naučnoj dokumentaciji posvećenoj teoriji evolucije. Naći ćete takođe i dokument posvećen istoriji teorije evolucije.
Osim toga, date su i aktivnosti u odeljenju (vdi « Darvin i Hening » u knjizi Zrnca nauka 4, Zavod za udžbenike 2007) koje omogućuju da se evolucija živih bića razmatra polazeći od klasifikacija koje možete naći u svakom od udžbenika koji se dotiče ove problematike.